مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 ساعت 16:552018-09-12فرهنگي

داودی: اسکار باید به خانه سینما برگردد


ابوالحسن داودی که سال ها سابقه مدیریت صنفی در سینما را داشته است،تاکید دارد که طبق قانون اسکار؛ معرفی فیلم از هر کشوری با نظر منتخب صنوف اصلی آن سینما که در ایران در زیر مجموعه خانه سینما قرار می گیرند، - اتفاق می افتد.

مدیرعامل اسبق خانه سینما که با ایسنا گفت وگو می کرد،یادآور شد: زمانی که من در خانه سینما مسوولیت داشتم از صنوف اصلی سینما، نمایندگانی از کانون کارگردانان،تهیه کنندگان،فیلمبرداران،بازیگران و.

در جلسات کمیته اسکار در خانه سینما حاضر می شدند تا فیلم طبق قانون آکادمی بواسطه ی منتخب تشکل های صنفی سینمایی به آکادمی معرفی شود.

او ادامه داد: در دو سال متمادی از سوی خانه سینما به ترتیب فیلم گبه و بچه های آسمان معرفی شد که فیلم بچه های آسمان در فهرست نامزدهای نهایی اسکار قرار گرفت پس از آن و در زمان مدیریت شمقدری معاون سینمایی دوره ی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد با توجه به اینکه برخی حقوق و وظایف تشکل های صنفی از آنها گرفته شد و در نهایت در مقاطعی خانه سینما تعطیل شد، وظیفه معرفی فیلم برعهده فارابی به عنوان یک نهاد دولتی قرار گرفت.

داودی معتقد است: باید این روند اصلاح شود و دوباره در اختیار خانه سینما قرار بگیرد و نباید فارابی بحث معرفی فیلم به اسکار را قبضه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داودی: اسکار باید به خانه سینما برگردد

داودی: اسکار باید به خانه سینما برگردد