مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 ساعت 09:432018-09-12پزشكي

آزمایش خونی که وضعیت ساعت داخلی بدن را هم مشخص می کند


در درون بدن همه انسان ها یک ساعت داخلی وجود دارد که فرایندهای بیولوژیک روزانه و متنوع بدن انسان از طریق آن برنامه ریزی شده و اتفاق می افتد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، گاهی اوقات مشکلاتی برای ساعت داخلی بدن رخ می دهد که موجب می شود عملکرد آن مختل شود و لذا انسان در طول روز قادر به انجام وظایف و برنامه های خود نباشد.

برای یافتن و شناسایی اختلالات ساعت داخلی بدن تا به حال راه مشخصی وجود نداشته است، اما به تازگی و از طریق یک آزمایش خون ساده می توان مشخص کرد که آیا ساعت داخلی بدن به درستی کار می کند یا خیر.

ساعت داخلی نظم شبانه روزی بدن را تنظیم می کند و چرخه بیداری و خواب انسان را هم مشخص می کند.

لذا هرگونه مشکل در آن باعث به ریختگی نظم خواب و بیداری انسان شده و مشکلات قلبی، دیابتی و شناختی برای انسان به وجود می آورد.

در آزمایش خون جدید که TimeSignature نامگذاری شده، تنها دو نمونه خون از هر فرد در هر ساعتی از روز گرفته می شود و وضعیت ساعت داخلی بدن مشخص می شود.

این روش آزمایش خون توسط محققان دانشگاه نورت وسترن شیکاگو ابداع شده و در قالب آن نمونه های خون گرفته شده از افراد اخذ شده و با استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی خاص کنترل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش خونی که وضعیت ساعت داخلی بدن را هم مشخص می کند

آزمایش خونی که وضعیت ساعت داخلی بدن را هم مشخص می کند