مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 شهریور 1397 ساعت 14:302018-09-09سياسي

نگرانی کمیته معماری بومی از فرآیند پرشتاب تخریب آثار تاریخی


«فرآیند فزاینده ی شتابان فراموشی و تخریب اندیشه و آثار معماری بومی بی بدیل ایران تهدید و تخریب ارزش های فوق تصور گوناگون آن با اقدامات غیر سازنده و مخرب نیاز به آغاز شکل گیری جریانی عالمانه در حوزه ی عمومی و تخصصی را نشان می دهد.

- فرآیند فزاینده ی شتابان فراموشی و تخریب اندیشه و آثار معماری بومی بی بدیل ایران تهدید و تخریب ارزش های فوق تصور گوناگون آن با اقدامات غیر سازنده و مخرب نیاز به آغاز شکل گیری جریانی عالمانه در حوزه ی عمومی و تخصصی را نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کمیته علمی معماری بومی ایران که با هدف ارتقای آگاهی عمومی از طریق به اشتراک گذاری دانش و فهم نسل حاضر و علاقمندان و به دست آوردن چگونگی حفاظت از این میراث و بهره گیری از آن در متن زندگی حال و آینده تشکیل شده است، با پایان کار نخستین جلسه ی این کمیته، بیانیه ای منتشر کرد.

در بیانیه نخستین کمیته علمی معماری بومی ایکوموس ایران آمده است: حوزه ی فرهنگی ایران به سبب برخورداری از تنوع اقلیمی و فرهنگی کم نظیر و دادوستدهای پیوسته با فرهنگ ها و تمدن های همسایه و دوردست و نیز پیشینه ی طولانی و مستمر زیست در آن، از معماری بسیار متنوع و ارزشمندی بهره مند شده است.

فرآیند نامتوازن توسعه، تغییرات اقلیمی شدید و پیامدهای آن و حوادث و بلایای طبیعی و انسانی، درکنار عوامل د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی کمیته معماری بومی از فرآیند پرشتاب تخریب آثار تاریخی

نگرانی کمیته معماری بومی از فرآیند پرشتاب تخریب آثار تاریخی