مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 شهریور 1397 ساعت 03:452018-09-04اقتصادي

تعاونی های زنان را دریابیم


از نگاه بسیاری از کارشناسان، تعاونی ها بهترین بستری هستند که می تواند کارآفرینی و اشتغال زنان را توسعه دهد و از سرمایه ایرانی و تولید ملی حمایت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فراهم کردن امکان مشارکت آحاد مختلف جامعه به ویژه زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور در تمام فعالیت های اقتصادی و اجتماعی یکی از اهداف و کارکردهای اساسی تعاونی ها به منظور دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار کشور است و به طور حتم با مشارکت همه بخش ها و آحاد مردم، بستر سرمایه گذاری در جهت تولید فراهم می شود.

در طول یک دهه گذشته تعاونی های بسیاری تحت عنوان تعاونی زنان در کشور تاسیس و با اقبال خوبی همراه شدند.

این تعاونی ها در گرایش های مختلفی اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت کرده و عمده تولیدات آن ها در حوزه های خدمات، صنایع غذایی، صنایع دستی، گلیم و فرش دستباف و کشاورزی است.

امروز سازمان های بین المللی، تشکیل تعاونی های زنان را به عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری های جنسی و افزایش مشارکت در کلیه امور اقتصادی و اجتماعی به دولت ها توصیه می کنند؛ از آن گذشته ارتقای منزلت زنان در جوامع و تعاونی ها، همواره برای نهضت تعاون از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، به نحوی که اتحادیه بین المللی تعاون (ICA) در سال 1995 قطعنامه ای را به تصویب رساند که در آن اعضای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعاونی های زنان را دریابیم

تعاونی های زنان را دریابیم