مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 شهریور 1397 ساعت 13:102018-09-03پزشكي

برگزاری سمینار تخصصی ذخیره سازی خون بند ناف در کردستان


مسئول بانک خون بند ناف رویان کردستان، سمینار تخصصی استانی ذخیره سازی خون بند ناف باامتیاز بازآموزی و مجوز دانشگاه علوم پزشکی کردستان پنجم مهر در استان خبر داد.

- سحر نجفی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: سمینار ذخیره سازی خون بند ناف با امتیاز بازآموزی و مجوز دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با عنوان سمپوزیوم کاربرد سلول های بنیادی با حضور مدیر عامل بانک خون بند ناف مرتضی ضرابی و هیئت همراه با موضوع سلول های بنیادی خون بند ناف و سلول های درمانی در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف از سال 1388 در کردستان راه اندازی شده است، افزود: تاکنون 900 نمونه از خون بند ناف نوزادان استان کردستان در این بانک ذخیره شده است.

نجفی تصریح کرد: بیش از پنج برابر از این تعداد برای ذخیره خون بند ناف مراجعه می کنند اما به دلیل هزینه بردار بودن این ذخیره سازی و عدم توانایی در پرداخت آن برخی از والدین از این عمل انصراف می دهند.

وی بیان کرد: هم اکنون هزینه ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در حدود 30 میلیون ریال و هزینه سالیانه نگهداری آن نیز یک میلیون و 200 هزار ریال است.

مسئول بانک خون بند ناف رویان کردستان با اشاره به اینکه زمان طلایی برداشتن خون بند ناف زمان تولد و حداکثر 10 دقیقه بعد از زایمان است، عنوان کرد: بع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری سمینار تخصصی ذخیره سازی خون بند ناف در کردستان

برگزاری سمینار تخصصی ذخیره سازی خون بند ناف در کردستان