مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 شهریور 1397 ساعت 09:352018-09-03پزشكي

کاهش پیوند کلیه از فرد زنده به زنده با گسترش فرهنگ اهدای عضو در گیلان


مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با گسترش فرهنگ اهدای عضو شاهد کاهش پیوند کلیه از فرد زنده به زنده در گیلان هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اهداء عضو نماد زیبایی از ایثار است که نه تنها کمک به همنوع در آن دیده می شود بلکه همدردی با نیازمندان و کمک به آنها نیز در این عمل موج می زند.

سالانه افراد بسیاری بدلیل نقص عضو و نبود عضو اهدایی جان خود را از دست می دهند، یک اهدا کننده در صورت تأیید مرکز فراهم آوری می تواند از یک تا هشت نفر را از مرگ نجات دهد، پس بیاییم این حیات را به هم وطنانمان اهدا کنیم.

برای فرهنگ سازی در خصوص اهدا عضو باید بیش از پیش کار شود زیرا هر بخشنده عضو می تواند جان افرادی را از مرگ نجات دهد، اعضای بسیاری از افراد که می توانند همچون قلمه گلی به بدن یک انسان دردمند پیوند زده شوند و به زندگی ادامه دهند، به زیر خاک می رود.

محمدرضا حسین زاده، مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگو با ایسنا- منطقه گیلان، با بیان اینکه اولین اهدای عضو در گیلان از سال 87 توسط کودک چهار ساله برای نجات جان یک بیمار کلیوی انجام شد، اظهار کرد: کلیه این اهدا کننده به مرد میانسال که هم اکنون در قید حیات است اهدا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش پیوند کلیه از فرد زنده به زنده با گسترش فرهنگ اهدای عضو در گیلان

کاهش پیوند کلیه از فرد زنده به زنده با گسترش فرهنگ اهدای عضو در گیلان