مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 شهریور 1397 ساعت 17:202018-08-29اقتصادي

اخذ مجوز ورود واگن های بخش خصوصی ایران از ترکمنستان


مجوزهای لازم برای واردات واگن های بخش خصوصی ایران از ترکمنستان را اخذ کردیم.

- عکس تزیینی است مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: مجوزهای لازم برای واردات واگن های بخش خصوصی ایران از ترکمنستان را اخذ کردیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدهادی ضیایی مهر امروز در نشست کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: در پنج ماهه اول سال جاری حدود 4242 دستگاه واگن با 258 هزار تن کالا را به آسیای میانه و عمدتا به کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و ازبکستان صادر کردیم.

وی ادامه داد: حدود 45 درصد افزایش تناژ صادراتی به آسیای میانه را داشتیم که از کل واگن هایی که به آسیای میانه فرستاده شده، حدود 3377 واگن از خراسان رضوی بارگیری شدند یعنی حدود 206 هزار تن از استان بارگیری کردیم که 80 درصد سهم بارگیری در مرز سرخس به آسیای میانه در استان انجام شده است.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با بیان این که میزان افزایش ارسال کالای صادراتی حدود 61 درصد بوده، عنوان کرد: از کل میزان صادرات، 52 درصد آن سیمان، 15 درصد مصالح ساختمانی، 12 درصد مواد شیمیایی، 8 درصد مواد غذایی و مابقی سایر کالاها بوده است.

ضیایی مهر افزود: در واقع میزان حمل و نقل ریلی به آسیای میانه افزایش یافته و علت آن تقاضای بسیار زیاد سیمان بوده که وارد سبد صادراتی استان شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ مجوز ورود واگن های بخش خصوصی ایران از ترکمنستان

اخذ مجوز ورود واگن های بخش خصوصی ایران از ترکمنستان