مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 شهریور 1397 ساعت 16:152018-08-28پزشكي

ابداع فرمول جدید برای محاسبه چربی بدن


Sinai) فرمولی به نام شاخص نسبی توده چربی یا RFM ابداع کرده اند که ادعا می کنند شاخص بهتری از نسبت چربی بدن یا همان BMI است.

- محققان مرکز "سدارس-سینای"(Cedars-Sinai) فرمولی به نام شاخص نسبی توده چربی یا RFM ابداع کرده اند که ادعا می کنند شاخص بهتری از نسبت چربی بدن یا همان BMI است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، شاخص توده بدن یا BMI، یک فرمول محاسبه نسبت چربی در بدن است که به طور گسترده برای تعیین اینکه فرد نسبت به قد خود کم وزن، دارای وزن طبیعی، اضافه وزن یا چاق است، استفاده می شود.

این فرمول از تقسیم وزن فرد به کیلوگرم بر مربع قد وی به متر به دست می آید.

شاخص توده بدنی اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد، زیرا به تفاوت های جنسیتی توجه نمی کند و بین توده استخوانی، توده عضلانی و چربی های اضافی تفاوتی قائل نمی شود.

محققان مرکز پزشکی سدارس-سینای (Cedars-Sinai) اکنون یک فرمول موسوم به RFM ارائه داده اند که ادعا می کنند تصویری دقیق تر از چربی بدن ارائه می دهد.

برخلاف روش BMI که از مجموعه ای از مقیاس ها و اندازه گیری ها استفاده می کند، فرمول جدید فقط به یک اندازه گیری که توسط نوار متر انجام می شود، نیاز دارد.

شاخص نسبی توده چربی بدن یا RFM شامل محاسبه نسبت اندازه قد و دور کمر در واحد متر، ضرب در 20، منهای عدد در نظر گرفته شده برای تفاوت جنسیت است: برای مردان: (دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع فرمول جدید برای محاسبه چربی بدن

ابداع فرمول جدید برای محاسبه چربی بدن