مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 شهریور 1397 ساعت 13:502018-08-28پزشكي

10 درصد سرطان های سینه ژنتیکی است


فوق تخصص خون و سرطان بیمارستان توحید سنندج، با تاکید بر اینکه حدود 10درصدسرطان های سینه ژنتیکی است، گفت: سرطان، تقابل عوامل ژنتیکی و محیطی است و در واقع عوامل محیطی باعث می شود ژنتیک بدن دچار تغییر و سلول های سرطانی در بدن ایجاد شود.

- بایزد قادری در گفت وگو با خبرنکار ایسنا، با بیان اینکه سرطان سینه شایع ترین سرطان در زنان است که در صورت تشخیص سریع، شانس درمان موفقیت آمیز بیمار بسیار زیاد می شود ، اظهار کرد: رشد غیر طبیعی سلول های بدن عامل خطر در سرطان سینه است که از نظم خاصی پیروی نمی کند و اگر در بافت سینه اتقاق بیفتد فرد مبتلا به سرطان سینه می شود.

وی با بیان این مطلب که مهم ترین عامل خطر در سرطان سینه هورمون های زنانه است، تصریح کرد: تمام زنان هورمون استروژن در بدن دارند، خطر سرطان سینه بر روی افرادی که زود به بلوغ می رسند و زنانی که دیر یائسه می شوند، بیشتر است.

فوق تخصص خون و سرطان بیمارستان توحید سنندج، ادامه داد: اولین شیردهی زنان در سن بالا، نازا بودن، و تک زایمان بودن از جمله عوامل موثر در خطر ابتلا به سرطان سینه است، که همه این موارد به هورمون های زنانه بستگی دارد.

قادری عنوان کرد: یکی از موارد هشدار دهنده در مورد سرطان، کاهش وزن فرد بدون دلیل و بدون کاهش میزان غذا است، این نوع کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل نشانه وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد سرطان های سینه ژنتیکی است

10 درصد سرطان های سینه ژنتیکی است