مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 شهریور 1397 ساعت 09:302018-08-28فناوري

امنیت فایل های پشتیبان واتس اپی ها در گوگل زیر سوال رفت


فایل های پشتیبان گرفته شده از پیام رسان واتس اپ در گوگل، رمزنگاری شده نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، از آنجا که اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ درحال تغییر روش پشتیبان گیری و گرفتن بک آپ (backup) برای اطلاعات و داده های کاربرانش است، مدت هاست به منظور یکپارچه سازی و افزایش میزان دسترسی آن ها به اطلاعاتشان از سرویس گوگل درایو برای ذخیره داده های پشتیبان گیری شده خود استفاده کرده است.

چند روز پیش بود که واتس اپ اعلام کرد درصورتی که کاربران پشتیبان گیری داده های خود را بیش تر از یک سال باشد که به روزرسانی رسانی نکرده باشند، واتس اپ دیگر از فضای ذخیره سازی محدود سرویس گوگل درایو استفاده نخواهد کرد و این بدان معناست که اطلاعات کاربران در گوگل درایو حذف خواهد شد.

بنابراین کاربران تا تاریخ 12 نوامبر سال جاری 2018 میلادی فرصت دارند که داده های خود را پشتیبان گیری کنند تا از گوگل درایو حذف نشود.

اما حالا بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری در فضای مجازی اعلام کرده اند که فایل های پشتیبان گیری شده و ذخیره شده کاربران واتس اپ در گوگل درایو به صورت رمزنگاری شده ذخیره نمی شود که این امر می تواند به معنای نقض حریم خصوصی کاربران و افشای اطلاعات شخصی آن ها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت فایل های پشتیبان واتس اپی ها در گوگل زیر سوال رفت

امنیت فایل های پشتیبان واتس اپی ها در گوگل زیر سوال رفت