مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 شهریور 1397 ساعت 10:452018-08-27اجتماعي

یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران نفس راحتی می کشد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از خروج دام ها از پارک ملی توران خبر داد و گفت: پارک ملی توران به واسطه زیست حیات وحش در خطر انقراض و از جمله یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباسعلی دامنگیر، از مهمترین و شاخص ترین کارهایی که این اداره از ابتدای سال گذشته، تاکنون و برای اولین بار به مرحله اجرا رسانده است را احیاء گونه منحصر به فرد گورخر ایرانی در پارک ملی کویر، خرید سامانه های عرفی دامداران، واقع در پارک ملی توران و خروج کلیه دام ها از این پارک ملی برشمرد و افزود: آغاز پروژه فنس کشی و ایمن سازی کریدور عبور یوزپلنگ آسیایی در جهت حفظ جان گونه های شاخص جانوری که در معرض تصادفات جاده ای هستند از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی اضافه کرد: این ایمن سازی در جاده ترانزیتی میاندشت- عباس آباد به طول 8 کیلومتر در دو سوی محور با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال، در حال انجام است.

وی گفت: اداره حفاظت محیط زیست استان سمنان در دولت تدبیر و امید توانست مجوز و ساخت 8 پاسگاه محیط بانی در پارک ملی توران، کویر و مناطق حفاظت شده جنگل ابر، رودبارک و دامغان را اخذ نماید همچنین تجهیز و نوسازی ناوگان خودرویی با خرید 35 دستگاه خودرو، 33 دستگاه خودروی کمک دار و سواری جهت تقویت ناوگان موتوری، خرید یک دستگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران نفس راحتی می کشد

یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران نفس راحتی می کشد