مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 شهریور 1397 ساعت 00:062018-08-25اجتماعي

پاییز فصل غریب کشی پرندگان مهاجر در مازندران


آرام آرام به فصل پاییز نزدیک می شویم؛ فصلی که هم برگ ریزان است و هم آوازخوانی مرغان مهاجر، مهاجرانی که گاه با دام طمع کشتار می شوند و اما حالا خبری در راه است که می گوید: - صید فقط به روش سنتی قابل پذیرش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، شهریورماه از راه رسیده و آرام آرام بوی پاییز می آید، سرما که رخ نشان می دهد فصل مهاجرت پرندگان زمستان گذران نیز آغاز می شود، از یک سو چهره مرداب ها و تالاب ها و آب بندان ها به یمن حضور پرندگان پر از حس زندگی و شادابی می شود و طبیعت دوستان را به وجد می آورد.

از طرفی تراژدی شکار نامتعارف و یا بهتر بگوییم کشتار و به مسلخ بردن پرندگان معضل بزرگی است که در فصول سرد سال در مازندران مشاهده می شود و اکنون فراتر از بحث استانی و ملی، به یک موضوع جهانی تبدیل شده است.

از این رهگذر بوده است که سال گذشته دولت با همکاری نهادهای امنیتی و قضایی به طور واقعی و البته حیثیتی! وارد عمل شد و عملاً با شکار غیرمجاز و نامتعارف پرندگان برخورد برابر قانون انجام داده و قاطعانه مقابل متخلفان ایستاد.

صید فقط به روش دوما   همکاری مردم بومی نیز نکته قابل ملاحظه ای است که نباید از نظرها دور باشد؛ همین تعامل زیبا سبب شد که در عید سال 97 شاهد راه اندازی هیچ بازار پرنده ای در فریدونکنار و محمودآباد نباشیم و تمامی تخت های ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاییز فصل غریب کشی پرندگان مهاجر در مازندران

پاییز فصل غریب کشی پرندگان مهاجر در مازندران