مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 مرداد 1397 ساعت 07:452018-08-22اقتصادي

به کودکان کار لبخند بزنید


همه ما روزانه کودکانی را میبینیم که به دلیل فقر و یا بدسرپرستی در سطح شهر دست فروشی میکنند بسیاری از آنها سعی دارند تا حس ترحم را در دل مردم بیدار کنند تا شاید شهروندی از آنها خرید کند.

- اما کم نیستند افرادی که یا با بدرفتاری و یا بی توجهی این کودکان را از خود طرد میکنند، به راستی تاکنون به تاثیر رفتار خود در شکل گیری شخصیت کودکان کار و بازخورد آن در جامعه فکر کرده اید؟ مهرداد فلاطونی روانشناس و کارشناس اجتماعی در گفت و گویی با ایسنا، با اشاره به بدرفتاری هایی که کودکان کار روزانه از سطح جامعه دریافت میکنند، گفت: متاسفانه جامعه تصور دارد که کودکان کار مورد سواستفاده افراد بزهکار قرار میگیرند به همین جهت سعی میکنند تا با برخورد نامناسب، آنها را از خود طرد کنند اما با بدرفتاری نسبت به بچه های کار بدون شک بازخورد آن در آینده برای جامعه تبعات منفی خواهد داشت.

کودک کار گدا نیست وی با بیان اینکه این کودکان انسانهای بی گناهی هستند که سعی دارند تا نیاز مالی خود را به جای تکدی گری با کار و دست فروشی تامین کنند، تاکید کرد: نباید کودکان کار را قضاوت کنیم چراکه این افراد ماحصل اشتباهات اجتماعی ،اقتصادی، فرهنگی یا فردی هستند و باید بدانیم که رفتارهای نامناسب جامعه میتواند در خدشه دار کردن هویت های این کودکان نقش بسزایی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به کودکان کار لبخند بزنید

به کودکان کار لبخند بزنید