مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 12:162018-08-21بين الملل

انتقاد شدید تایوان از آغاز روابط چین با السالوادور


مقام های تایوانی می گویند که آغاز روابط دیپلماتیک پکن با السالوادور بعد از قطع روابط این کشور با تایوان رفتاری غیر قابل کنترل است که بی پاسخ نخواهد ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تایوان روز سه شنبه (امروز) گفت با رفتار خارج از کنترل فزاینده چین مبارزه خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تسای اینگ-ون رییس جمهور تایوان گفت تایوان در مقابل فشار تسلیم نمی شود و افزود ما به سمت کشورهایی با ارزش های مشابه می رویم تا با یکدیگر در تقابل با رفتار غیرقابل کنترل فزاینده چین مبارزه کنیم .

این سخنان بعد از آن بیان شد که السالوادور از قطع روابط خود با تایوان خبر داد و فورا طی مراسمی میان وزرای خارجه چین و السالوادور، دو کشور روابط دیپلماتیک را آغاز کردند.

   جوزف وو وزیر خارجه تایوان نیز بعد از این اقدام چین گفت فشار از سوی چین تنها تایوان را مصمم تر می کند تا مسیرش به سوی دموکراسی و آزادی را ادامه دهد .

وی افزود رفتار بی ادبانه و غیرمنطقی چین قطعا تاثیر منفی بر روابط دوسویه تنگه خواهد گذاشت.

این رفتاری نیست که یک کشور مسئول می بایست، انجام دهد .

  ونگ یی وزیر خارجه چین امروز در دیدار با کارلوس کاستاندا وزیر خارجه السالوادور گفت که مطمئن است مردم السالوادور دوستی و خونگرمی مردم چین را حس خواهند کرد و مزایای محسوسی از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد شدید تایوان از آغاز روابط چین با السالوادور

انتقاد شدید تایوان از آغاز روابط چین با السالوادور