مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 11:352018-08-21سياسي

مبارزه با کالای قاچاق به گفتمان عمومی تبدیل شود


دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی مبارزه با قاچاق کالا را نیازمند ایجاد گفتمان عمومی و اجتماعی شدن این مبارزه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید طاعتی در جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی که با محوریت هم اندیشی، چرایی و چگونگی برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه با موضوع (مبارزه با قاچاق کالا و ارز) در استان در نیمه دوم سالجاری برگزار شد، با تاکید بر اینکه بخش مهمی از قانون مبارزه با قاچاق به بحث پیشگیری اختصاص دارد، گفت: مقام معظم رهبری در این راستا بر استفاده از تبلیغ های هوشمندانه تاکید دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در حوزه پیشگیری اثربخشی مناسبی دارد، گفت: سالانه از 50 میلیارد دلار واردات کالا به کشور 20 میلیارد دلار از این کالاها قاچاق است و در واقع اقتصاد پنهان و سیاه و مبتنی بر قاچاق کالا شکل گرفته است و 50 درصد کالای مصرفی ایرانیان قاچاق است که این امر قطعا به بیکاری، از بین رفتن زنجیره سالم اقتصادی و ترویج فرهنگ نادرست مصرف می انجامد.

طاعتی تصریح کرد: در شرایط کنونی که چالش های اقتصادی در کشور وجود دارد شاهد خروج دام زنده از مرزهای غربی کشور و خروج کالاهای اساسی مردم هستیم و این سوال در ذهن جامعه وجود دارد که آیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با کالای قاچاق به گفتمان عمومی تبدیل شود

مبارزه با کالای قاچاق به گفتمان عمومی تبدیل شود