مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1397 ساعت 10:362018-08-21پزشكي

سونامی سرطان؛ واقعیت یا دروغ؟/ راه های پیشگیری از سرطان را بشناسیم


طی سالیان اخیر عده ای بحث سونامی سرطان را در ایران نشر می دهند این در حالیست که طبق آمار بهداشت جهانی درصد ابتلایان به سرطان در کشور ازمیانگین جهانی کمتر است و متخصصان معتقدند در این شرایط ایران وضعیت بهتری نسبت به کشورهای توسعه یافته در این زمینه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، سرطان نام آشنایی برای خانواده های ایرانی در سالیان اخیر بوده؛ طبق آخرین تحقیقاتی که در سال 1393 در طرح پویش سرطان در کشور صورت گرفت طی آن سال 112 هزار نفر به انواع سرطان ها در کشور ابتلا مبتلا  شناسایی شدند و به عبارتی دیگر از هر 100 هزار ایرانی سالانه 158 نفر به بیماری سرطان مبتلا می شوند.

 طبق آمار وزارت بهداشت بروز سرطان در کشور در مقایسه با متوسط جهانی از رقم کمتری برخوردار است اما با این وجود عده ای در فضای مجازی برای ایجاد نگرانی مردم از آمارهای بالای سرطان در ایران سخن به میان می آورند و از کلمه سونامی سرطان نیز استفاده می کنند.

طبق نظر اکثر کارشناسان با روند فعلی که در جهان در حال اتفاق افتادن است در سال 2020 بیش از 20 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا خواهند شد که  آمار مبتلایان مربوط به کشورهای توسعه یافته سهم بیشتری را در این تعداد به خود اختصاص خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سونامی سرطان؛ واقعیت یا دروغ؟/ راه های پیشگیری از سرطان را بشناسیم

سونامی سرطان؛ واقعیت یا دروغ؟/ راه های پیشگیری از سرطان را بشناسیم