مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 23:252018-08-20اقتصادي

جلسه بازنگری مزد کارگران تشکیل می شود؟


عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می گوید که با توجه به وضعیت کارگاه ها و رکود حاکم بر بازار و اقتصاد، انتظار نداریم که دستمزد کارگران مجدد افزایش یابد ولی دولت باید به وظیفه خود در قبال کارفرمایان و کارگران عمل کند.

- علی اصلانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال با وضعیت دشوار بسیاری از کارخانه ها و مشکل فروشی که بنگاه های تولیدی پیدا کردند، نباید انتظار معجزه داشته باشیم.

همین حالا کارگران بعضی از بنگاه ها، ماه هاست که حقوق معوق دارند و افزایش حداقل مزد را با وجود اعمال بخشنامه مزد سال 97 هنوز به چشم ندیده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه شورای عالی کار برای بازنگری و بررسی مجدد دستمزد تشکیل می شود؟ گفت: قبلا یک جلسه تشکیل شده و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص راه های حمایت از کارگران در شرایط تحریم دیدگاه های خود را مطرح کرده بودند، قرار بود جلسه دیگری در این باره تشکیل شود که استیضاح وزیر سابق کار مطرح شد و کار را متوقف کرد.

اصلانی افزود: در حال حاضر با توجه به انتخاب سرپرست جدید وزارت کار باید سه ماه منتظر بمانیم تا وزیر کار معرفی شود و جلسات بازنگری مزد درصورت موافقت همه شرکای اجتماعی مجددا از سر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه بازنگری مزد کارگران تشکیل می شود؟

جلسه بازنگری مزد کارگران تشکیل می شود؟