مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 16:102018-08-20پزشكي

کمبود منابع آبی عامل بیشتر اپیدمی های کشور


رییس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای یزد با بیان اینکه بسیاری از عوامل زیست محیطی سلامت انسان را تهدید می کند، گفت: کمبود منابع آبی عامل شیوع ویروس در مواد غذایی است.

- دکتر بهادر حاجی محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به وقوع چندین مورد اپیدمی در سطح کشور، اظهار کرد: بسیاری از این اپیدمی ها به دلیل کمبود منابع آبی رخ می دهد زیرا در صورت نبود آب کافی افراد مجبور میشوند از آب کم کیفیت استفاده کنند.

وی با بیان این که هدف از تبلیغ صرفه جویی در مصرف آب فقط در نوشیدن، شست و شو و کشاورزی نیست، گفت: صرفه جویی در مصرف آب در نهایت منجر کاهش بروز اپیدمی می شود.

رییس مرکز تحقیقات سلامت و ایمنی غذای یزد، با اشاره به اینکه بیماری خونریزی دهنده کریمه کنگو در بیشتر موارد به دلیل نقص اطلاع رسانی رخ می دهد، تصریح کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی، حاد، تب دار و خونریزی دهنده است که با مرگ و میر قابل توجهی در انسانها همراه است.

وی با بیان اینکه این ویروس توسط کنه در بین حیوانات و دامها گسترش مییابد، افزود: با توجه به اینکه اکثر دام مصرفی استان یزد وارداتی است این موضوع نظارت بر روی دامها سخت تر می کند.

سرما ویروس کریمه کنگو را از بین نمی برد حاجی محمدی با تاکید بر نگهداری گوشت تازه در یخچال، افزود: سرما قرار نیست ویروس را از بین ببرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود منابع آبی عامل بیشتر اپیدمی های کشور

کمبود منابع آبی عامل بیشتر اپیدمی های کشور