مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 10:502018-08-20اقتصادي

صادرکنندگان سرگردان صراف ها شدند


صادرکنندگانی که ارز خود را در بازار ثانویه عرضه می کنند، نسبت به وصول ریال از صراف ها گله داشته و می گویند که گاهی بیش از یک هفته طول می کشد تا ریال حاصل از فروش ارز به آنها بر گردد، - این در حالی است که ضابطه ای برای زمان پرداخت طلب خریدار وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اجرایی شدن بسته جدید ارزی تقریبا تمام صادرکنندگان به ویژه پتروشیمی ها که عمده ارز صادراتی را عرضه می کنند به بازار ثانویه آمدند.

بر اساس مصوبه هیات دولت، تامین ارز برای واردات کالاها به غیر از کالاهای اساسی در بازار ثانویه از محل ارز حاصل از صادرات کلیه کالاهای غیرنفتی به ویژه فرآورده های نفتی، گاز طبیعی، پتروشیمی، محصولات فولادی و فلزات رنگی تامین می شود ومعاملات در این بازار بین صادرکنندگان و واردکنندگان از طریق بانک ها و صرافی های مجاز انجام شده و نرخ ارز طبق عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد.

در حالی صرافی ها اکنون نقش محوری در بازار ثانویه بر عهده داشته و به عنوان واسطه بین صادرکننده و واردکننده هستند که ارز را از صادرکنندگان خریداری کرده و با دریافت کارمزدی به واردکنندگان می فروشند.

اما این روزها در کنار ایراداتی که عرضه کنندگان و متقاضیان ارز در مورد نحوه معاملات در سامانه نیما مطرح می کنند، موضوع دریافت ریال حاصل از فروش ارز نیز مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرکنندگان سرگردان صراف ها شدند

صادرکنندگان سرگردان صراف ها شدند