مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 09:502018-08-20اجتماعي

نان مازندرانی ها با خزر در روغن است؟


دریای خزر برای شمالی ها یادآور بسیاری از خاطرات گرم و سرد کودکی تا کهنسالی است، خاطراتی که با پهنه آبی آن و با موج های کوتاه و بلندش گره خورده، - است؛ شاید بتوان از خزر و ساحلش کهن ترین ترانه میهن را ساخت، اما این ترانه امروز گویا به زبان های دیگری قرار است شنیده شود؛ رژیمی که خزر را نحیف کرده و روز به روز باریک ترش می کند، خزر رنگ به رخسار ندارد؛ نگران است، اما بیشتر از او حاشیه نشینان اش در این دیارند که چشم به او دوخته اند.

این دریا، محیط زیست گران بهاترین ماهی های دنیاست؛ در بخش جنوبی دریای مازندران و رودخانه هایی که به آن می ریزند یعنی سواحل مربوط به ایران، 78 گونه و زیرگونه ماهی یافت می شود.

خزر یکی از بی همتاترین بوم شناخت های آبی جهان بوده که محیطی مناسب برای زندگی و رشد مرغوب ترین ماهی های خاویاری جهان است و 90 درصد صید ماهیان خاویاری مختص به این دریا است.

دریای کاسپین همچنین به همراه مدیترانه یکی از عوامل موثر در ایجاد آب و هوای مرطوب و معتدل در کرانه شمالی سلسله جبال البرز و نیز وزش بادهای محلی بوده که موجب ایجاد جنگل های متراکم و وسیع و نیز حاصلخیزی خاک شده است.

خزر بیش از 25 درصد ذخیره نفتی جهان و نیز بیش از 20 هزار چاه فعال و غیر فعال نفت را در اختیار دارد؛ ویژگی های جوی آن به توسعه کشاورزی کمک کرده و زمینه های اشتغال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نان مازندرانی ها با خزر در روغن است؟

نان مازندرانی ها با خزر در روغن است؟