مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1397 ساعت 09:262018-08-20فرهنگي

6 هزار قطعه سند تاریخی نهاوند در آستانه نابودی


دبیر مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی شهرستان نهاوند می گوید به دلیل عدم حمایت مسؤولان 6 هزار قطعه سند تاریخی این شهرستان در آستانه نابودی است.

- سجاد سیف در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با اشاره به فعالیت مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی نهاوند از سال 82 اظهار کرد: مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی نهاوند دارای 6 هزار قطعه اثر تاریخی شامل فیلم، عکس، کتاب، نسخه های قدیمی روزنامه های مربوط به نهاوند است.

وی ادامه داد: آثار موجود در این مرکز از بدو تأسیس با همکاری مردم و هیأت مؤسس این مرکز جمع آوری شده و فعالیت خود را در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) انجام می دهد.

دبیر مرکز آرشیو اسناد و مدارک تاریخی نهاوند گفت: این مرکز به عنوان تنها مرکز مردم نهاوند غرب کشور زیرمجموعه انجمن پژوهشگران فرهنگ و هنر فعالیت می کند.

وی ادامه داد: در این مرکز 700 جلد کتاب، بیش از 10 هزار قطعه عکس مربوط به دوران دفاع مقدس، بمباران های نهاوند اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری شهرستان، 130 فیلم مربوط به دوران جنگ تحمیلی، روزنامه و دست نوشته های پادشاهان قاجار در سفر به نهاوند جمع آوری و نگهداری می شود.

سیف با اشاره به اینکه این مرکز توسط هیأت مدیره متشکل از اساتید و فرهنگیان نهاوند با هدف کمک به تحقیق و پژوهش دایر است، گفت: در حال حاضر اداره ارشاد مکانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 هزار قطعه سند تاریخی نهاوند در آستانه نابودی

6 هزار قطعه سند تاریخی نهاوند در آستانه نابودی