مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 20:052018-08-19اقتصادي

اختلاف قیمت 225 درصدی کارخانه و بازار، عامل کمبود محصولات پتروشیمی در بازار


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اختلاف قیمت 225 درصدی کارخانه و بازار محصولات پتروشیمی را عامل کمبود این مواد در بازار اعلام کرد و افزود: بازار از نظر تولید محصولات پتروشیمی کمبودی ندارد.

- ولی ملکی در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: در جلسه بعدازظهر امروز (یک شنبه) کمیسیون، وضعیت تولید و بازار محصولات پتروشیمی با فعالان و دست اندرکاران بخش خصوصی و سه نفر از معاونان وزرای نفت و صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: در این نشست اختلاف قیمت کارخانه و بازار محصولات پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیران دولتی حاضر در جلسه اعلام کردند از نظر عرضه محصولات پتروشیمی کمبودی وجود ندارد اما چشمگیرتر شدن اختلاف قیمت کارخانه و بازار مواد پتروشیمی موجب توقف عرضه این مواد شده است.

به صورت مثال، قیمت یک کیلو محصول پتروشیمی پرکاربرد در تولید بطری در بازار دولتی 6290 تومان است ولی قیمت همین محصول در بازار آزاد 20450 تومان است.

اختلاف قیمت 14 هزار تومانی در هر کیلو محصول پتروشیمی پرکاربرد باعث شده خریداران در یک محموله مثلا 22 تنی 311 میلیون تومان سود کنند.

وی اختلاف شدید قیمتی محصولات پتروشیمی در کارخانه و بازار آزاد را موجب به وجود آمدن بستر سوء استفاده و رانت دانست و افزود: با شدت گرفتن این اختلاف قیمت، خریدارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف قیمت 225 درصدی کارخانه و بازار، عامل کمبود محصولات پتروشیمی در بازار

اختلاف قیمت 225 درصدی کارخانه و بازار، عامل کمبود محصولات پتروشیمی در بازار