مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 18:552018-08-19فرهنگي

الموت قزوین تاریخ خود از اسماعیلیه تا قاجار را رو آورد


در چهاردهمین فصل کاوش های باستان شناسی دژالموت قزوین، ساخت وسازهایی از دوره قاجار، فضاهای زیستی مربوط به صفویان و آثاری متعلق به دوره اسماعیلیه کشف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمیده چوبک، سرپرست چهاردهمین فصل کاوش های باستانشناسی دژالموت قزوین با اعلام این خبر گفت: از سال 1381 تا کنون سیزده فصل کاوش در الموت انجام شده و چهاردهمین فصل کاوش در این محوطه ارزشمند پس از پنج سال وقفه بعد از نقشه برداری، آماده سازی و تجهیز کارگاه آغاز شده است.

او با اشاره به انجام سیزده فصل کاوش در الموت گفت: در این کاوش ها مجموعه ای از یافته های باستان شناسی شامل سفالینه ها، تزیینات معماری، کاشی و آجر، آثار سنگی، آثار فلزی، سکه، صدف و استخوان از دوران اسماعیلیه (سده های 7-5 قمری) دوره پس از اسماعیلیه و دوره صفوی و قاجار (سده 13-8 هجری) به دست آمده است.

چوبک با اشاره به قرارگیری بیشتر کارگاه های کاوش در لبه پرتگاه ها از ایمن سازی کارگاه ها پیش از شروع کاوش خبر داد و تاکید کرد: خواناسازی دیوار باروهای قلعه پایین برای مرمت و بازسازی آن، شناسایی محدوده قلمرو فرمانروایی در هسته اصلی قلعه بالا که متعلق به دوره اسماعیلیه است، ایمن سازی و ساماندهی فضاها و در نهایت شناسایی مهمترین بخش قلعه که شامل سردر جنوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الموت قزوین تاریخ خود از اسماعیلیه تا قاجار را رو آورد

الموت قزوین تاریخ خود از اسماعیلیه تا قاجار را رو آورد