مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 14:112018-08-19بين الملل

ایندیپندنت: علت جنگ تجاری آمریکا علیه ترکیه بهبود روابط با ایران و روسیه است


روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در یادداشتی تاکید کرد جنگ تجاری اخیر آمریکا علیه ترکیه به خاطر حبس یک کشیش در ترکیه نیست، بلکه دلیل اقدامات واشنگتن علیه آنکارا حرکت ترکیه به سمت بهبود روابط با ایران و روسیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، طی هفته های اخیر تنش میان دولت آمریکا و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه رو به افزایش گذاشته و با اعمال تعرفه های واشنگتن، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار کاهش یافته است.

در این میان دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا خواستار آزادی یک کشیش آمریکایی شده که سال 2016 به اتهام همکاری با سازمان فتح الله گولن واعظ معارض دولت ترکیه که از سوی آنکارا به طرح ریزی کودتا متهم است، بازداشت شد و اخیرا و پس از 21 ماه بازداشت، به حبس خانگی منتقل شده است.

در همین راستا روزنامه ایندیپندنت طی یادداشتی به قلم رابرت فیسک تحلیلگر و نویسنده باسابقه انگلیسی با برشمردن موارد نقض حقوق بشر در کشور های مختلف، نوشت هرچند اردوغان هم به زندانی کردن مخالفانش متهم است، اما این مسئله دلیل اصلی تنش آمریکا با ترکیه نیست.

رابرت فیسک نوشت: اگر نام خانوادگی اردوغان در [زبان]انگلیسی به معنای شاهین شجاع باشد، مطمئنا بال های سلطان استانبول چیده شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایندیپندنت: علت جنگ تجاری آمریکا علیه ترکیه بهبود روابط با ایران و روسیه است

ایندیپندنت: علت جنگ تجاری آمریکا علیه ترکیه بهبود روابط با ایران و روسیه است