مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 09:552018-08-19بين الملل

تغییر دهنده بازی یا مساله ای دیگر؟ یک سال از برنامه جدید ترامپ در افغانستان گذشت


یک سال از زمانی که رییس جمهوری آمریکا استراتژی خود را درباره افغانستان ارائه کرد، می گذرد و تنها چیزی که شاهدش بوده ایم، موجی از خشونت ها و درگیری های مرگبار در این کشور جنگ زده و کورسویی از پیشرفت بوده است.

- "یک سال از زمانی که رییس جمهوری آمریکا استراتژی خود را درباره افغانستان ارائه کرد، می گذرد و تنها چیزی که شاهدش بوده ایم، موجی از خشونت ها و درگیری های مرگبار در این کشور جنگ زده و کورسویی از پیشرفت بوده است.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به این استراتژی و یک سالگی آن پرداخته است: هر حمله موفق مخالفان نه تنها یک پس رفت عظیم برای دولت افغانستان محسوب می شود که به دنبال صلح با طالبان است، بلکه یک عقب نشینی عمده برای پنتاگون نیز است که مقام هایش تاکید دارند اوضاع در نهایت رو به بهبود است.

فقط در چند روز گذشته طالبان و داعش یکسری عملیات مرگبار را در سراسر افغانستان ترتیب داده اند که در جریان آنها تعداد زیادی از غیرنظامیان در خون خود غلتیده و یکی از آنها حمله داعش به یک مدرسه و کشته شدن ده ها دانش آموز بوده است.

پیش از این هم، شبه نظامیان طالبان حمله ای گسترده را در شهر استراتژیک غزنی انجام داده و نیروهای امنیتی افغان مورد حمایت آمریکا را مجبور کردند تا برای بیرون راندنشان چندین روز درگیر باشند؛ حمله ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر دهنده بازی یا مساله ای دیگر؟ یک سال از برنامه جدید ترامپ در افغانستان گذشت

تغییر دهنده بازی یا مساله ای دیگر؟ یک سال از برنامه جدید ترامپ در افغانستان گذشت