مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 09:252018-08-19اجتماعي

تحولات جدی در توس؛ از برج و بارو تا باغ ایرانی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: سال گذشته 17 بنا در راستای بازآفرینی بافت تاریخی شهری احیا شده است.

- ابوالفضل مکرمی فر در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در خصوص احیای بافت های تاریخی روستایی اظهار کرد: 19 بافت روستایی برای احیا وجود دارد که طبق مصوبه ای مطالعات 3 روستا در سال 97 برای احیا انجام شده و بافت های تاریخی این روستاها ثبت خواهد شد، درگذشته عناصر ثبت ملی می شد اما امروزه تلاش ما ثبت ملی کل بافت تاریخی است یعنی تمام بافت های تاریخی برای جلوگیری از تعارضات طرح های مختلف ثبت ملی می شود و بعد از آن به بررسی عمیق تر عناصر بافت تاریخی می پردازیم.

مکرمی فر عنوان کرد: طبق جلسه ای با ریاست دانشگاه فردوسی، تفاهم نامه ای در جهت بازآفرینی بافت های شهری و روستایی منعقد کرده ایم و یکی از تکالیفی که در استانداری برای دستگاه های اجرایی تعریف شده احیای بافت های تاریخی شهری برای حفظ و بهبود هویت شهری است زیرا در بافت های تاریخی شهری، عناصری وجود دارد که پنهان هستند و تاکنون به آن ها پرداخته نشده است.

اپلیکیشن ها به کمک گردشگران آمده اند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در خصوص مشکل فهم زبان فارسی برای گردشگران خارجی بیان کرد: یک اپلیکیشن دو زبانه از سوی سایت اقامت 24 بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحولات جدی در توس؛ از برج و بارو تا باغ ایرانی

تحولات جدی در توس؛ از برج و بارو تا باغ ایرانی