مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 05:152018-08-19بين الملل

ایران را ارزان هم بفروشیم خارجی ها نمی آیند


از دی ماه سال 96 تعداد سفر گردشگران اروپایی به ایران رو به کاهش رفته، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم اعلام کرده در بهار امسال اروپایی ها 24 درصد کمتر به ایران آمده اند.

- عقب نشینی که بیشتر ناشی از تنش های سیاست داخلی و بین المللی ایران بوده، با این حال برخی از تورگردان ها معتقدند علت ریزش آماری آن است که ایران دیگر در سلیقه توریست اروپایی نیست.

در سه ماه نخست امسال عراقی ها 75 درصد، اتباع آذربایجان و افغانستان به ترتیب 30 و 28 درصد و ترکیه ای ها 24 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیشتر به ایران سفر کردند، جمعیتی که رشد ورود گردشگران خارجی به ایران را طبق اعلام رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیش از 30 درصد افزایش داده است، مسافرانی که میزان درآمدشان برای ایران مشخص نیست و به نظر می رسد تنها نمودارهای جمعیتی گردشگری را تکان داده اند.

ابراهیم ابراهیمی ـ از جمله توگردان های مستقل که خارج از تشکل های صنفی در گردشگری فعالیت می کند، درباره هدف گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روی کشورهای همسایه با توجه به افزایش سفر آن ها به ایران در چهار ماه گذشته به ایسنا، گفت: آن هایی که با کاهش ارزش ریال به ایران سفر می کنند و مواد غذایی از ایران می خرند، گردشگر نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران را ارزان هم بفروشیم خارجی ها نمی آیند

ایران را ارزان هم بفروشیم خارجی ها نمی آیند