مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 03:002018-08-18بين الملل

داستان دومین زن فضانورد جهان


روز 28 مرداد 1361(19 اوت 1982) ناو کیهانی سایوزتی-7 در حالی سکوی پرتاب شماره 1 پایگاه فضایی بایکونور را غرش کنان به سوی مدار زمین ترک گفت که سه فضانورد را با خود به فضا می برد.

- روز 28 مرداد 1361(19 اوت 1982) ناو کیهانی سایوزتی-7 در حالی سکوی پرتاب شماره 1 پایگاه فضایی بایکونور را غرش کنان به سوی مدار زمین ترک گفت که سه فضانورد را با خود به فضا می برد.

نکته جالب توجه در ماموریت این سفینه وجود یک بانوی فضانورد که 19 سال پس از والنتینا ترشکوا نخستین زن کیهان نورد جهان, بار دیگر پای زنان را به عرصه فعالیت های ماورای جو باز می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ روسها بار دیگر در عرصه جنگ سرد میدان فضایی از رقیب جلو افتادند و توانستند عنوان دومین زن فضانورد جهان را نصیب خود کنند در صورتی که آمریکایی ها تقریبا از شش سال قبل با انتخاب شش زن, آموزش آنان را برای سفر با شاتل فضایی آغاز کرده بودند و انتظار می رفت بعد از ترشکوا دست کم عنوان دومین زن فضانورد جهان را به خود اختصاص دهند.

اما نکته بسیار جالب تر در مورد اسوتلانا ساویتسکایا که اینک در کنار لئونید پاپف و الکساندر سریبروف راهی ایستگاه فضایی سالیوت-7 می شد این بود که او بر خلاف ترشکوا, کارگر گمنام کارخانه پارچه بافی شهر یاروسلاول, قبل از پرواز به فضا, شهرتی جهانی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان دومین زن فضانورد جهان

داستان دومین زن فضانورد جهان