مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 14:202018-08-18بين الملل

هشدار سازمان ملل درباره اشاعه تسلیحات بیولوژیکی


اعضای کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی سازمان ملل هشدار دادند، احتمال دارد تروریست ها میلیون ها تن را از طریق لابرآتورهای تسلیحات بیولوژیکی موقت هدف قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در جلسات سازمان ملل متحد در ژنو که پنج شنبه به پایان رسید، نمایندگانی از بیش از 100 کشور عضو که از امضاکنندگان کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی (BWC) هستند و همچنین متخصصان و دانشگاهیان غیرنظامی درباره اینکه چطور می توان از کاربرد علم به منظور دستیابی به اهداف مثبت مطابق خط مشی خلع سلاح آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اطمینان حاصل کرد، بحث و رایزنی کردند.

در حالی که تاثیر بالقوه یک حمله با تسلیحات بیولوژیکی سهمگین خواهد بود، گمان نمی رود که احتمال آن اکنون بالا باشد.

آخرین حمله به سال 2001 باز می گردد، زمانی که نامه های حاوی اسپورهای سیاه زخم پنج تن را در آمریکا کشت؛ آن هم تنها چند روز پس از آنکه تروریست های القاعده حملات 11 سپتامبر در نیویورک و واشنگتن را انجام دادند.

با این وجود، افزایش گروه های افراطی و خطر بالقوه سوء استفاده های برنامه های تحقیقاتی تمرکز نشست کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی را به خود اختصاص داد.

دنیل فیکز، رییس واحد پشتیبان اجرایی کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی در سازمان ملل گفت: گروه های تروریستی تمایل دارند و ما هم شاهد از بین رفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان ملل درباره اشاعه تسلیحات بیولوژیکی

هشدار سازمان ملل درباره اشاعه تسلیحات بیولوژیکی