مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 11:062018-08-18اجتماعي

کارشناسان: چمن نکارید؛ آب نداریم/ شورای شهر شیراز: بکارید شور و اشتیاق می آورد!


درحالی که ناله مدیر آبفا استان فارس از چمن کاری در اوج خشکسالی بلند است، نایب رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر شیراز می گوید باید چمن بکاریم تا شور و اشتیاق به شهر بازگردد! - کارشناسان: چمن نکارید؛ آب نداریم/ شورای شهر شیراز: بکارید شور و اشتیاق می آورد! درحالی که ناله مدیر آبفا استان فارس از چمن کاری در اوج خشکسالی بلند است، نایب رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر شیراز می گوید باید چمن بکاریم تا شور و اشتیاق به شهر بازگردد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، با گذشت بیش از یک دهه خشکسالی در کشور، بسیاری از شهرداری ها بویژه در استان های جنوبی به این نتیجه رسیده اند که برای سبز کردن سیما و منظر شهری به سمت کاشت گیاهان جایگزین چمن بروند؛ چراکه کاشت چمن با توجه به آب بر بودن و بحران کم آبی دیگر توجیه علمی ندارد.

در شرایطی که منابع آب کشور درگیر چالش های متعددی است ما نیازمند آن هستیم که در حوزه های مختلف مصرف آب بازنگری کنیم و روش های خود را با شرایط منابعی که در اختیار داریم سازگار کنیم.

یکی از این سازگاری ها و جلوگیری از مصرف بی رویه آب ممنوعیت کشت چمن باتوجه به خشکسالی های اخیر و افزایش دما است.

موضوعی که حتی در آخرین مصوبه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی هم به آن اشاره شد تا شهرداری ها  به عنوان یکی از متولیان امر فضای سبزی شهری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان: چمن نکارید؛ آب نداریم/ شورای شهر شیراز: بکارید شور و اشتیاق می آورد!

کارشناسان: چمن نکارید؛ آب نداریم/ شورای شهر شیراز: بکارید شور و اشتیاق می آورد!