مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 10:202018-08-18سياسي

نشست بررسی نقش اسیر و اسیرداری و همچنین وضعیت اسرای عراق و ایران برگزار شد


نشست بررسی نقش اسیر و اسیر داری و همچنین وضعیت اسرای عراق و ایران در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،در این نشست که با حضور سرهنگ نادر احدی جانشین سازمان حفظ آثار و سرهنگ مجتبی جعفری از آزادگان دوران دفاع مقدس و پیشکسوت جنگ تحمیلی و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت برگزار شد نحوه پذیرایی از اسرای عراقی در جمهوری اسلامی ایران و برخورد رژیم بعث با اسرای ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرهنگ احدی جانشین سازمان حفظ آثار ارتش در این نشست گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال های دفاع مقدس و پس از آن تا تبادل اسرا وظیفه نگهداری بیش از 72 هزار مهمان(اسیر) عراقی را برعهده داشت.

در این دوره جمهوری اسلامی ایران با برخورد زیبای خود چنان تاثیری بر آنان گذاشت که خیلی از اسرا حاضر به برگشت به عراق نبودند.

خیلی از اسرا حافظ قرآن کریم شده بودند،برای اقلیت های مذهبی آنان برگزاری آیین های مذهبی آزاد بود.

اما در نقطه مقابل رژیم بعث چنان عداوتی به خرج می داد که هنوز بسیاری از آزادگان عزیز ما با مشکلات روحی آن دوران دست و پنجه نرم می کنند.

در ادامه سرهنگ مجتبی جعفری گفت:باید خاطرات آزادگان ایرانی و اسرای عراقی به شکل کتاب به زبان های مختلف نوشته شود تا جهان با اسلام ناب آشنا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست بررسی نقش اسیر و اسیرداری و همچنین وضعیت اسرای عراق و ایران برگزار شد

نشست بررسی نقش اسیر و اسیرداری و همچنین وضعیت اسرای عراق و ایران برگزار شد