مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مرداد 1397 ساعت 09:502018-08-18پزشكي

زباله از سر و کول جنگل های شمال بالا می رود


زباله این روزها پای ثابت دغدغه های مازندران است، در شهرهای ساحلی و شهرهایی با جمعیت بالای دویست هزار نفر دفن زباله ممنوع است اما در حال حاضر، - در این استان زباله ها همچنان دفن می شوند؛ آن هم به صورت غیراصولی و غیربهداشتی.

نورزاد سالاریان، کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه دفن غیراصولی و غیر علمی زباله و پسماندهای شهری، بحران آلودگی آب و خاک و هوا را به دنبال دارد، اظهار کرد: انتشار بیماری، ایجاد بوی بد و متعفن، چشم انداز زشت و نشست شیرابه آلودگی های شدید را در پی دارد.

وی با بیان این که بیماری هایی چون کزاز، حصبه، انگل های روده ای و اسهال خونی از جمله بیماری هایی هستند که از طریق مواد زائد جامد یا همان پسماند انتقال می یابند، تصریح کرد: بیماری هایی مانند سالمونلا، هاری و انگلی می تواند توسط جوندگان از جمله موش از راه مدفوع، ادرار و گزش موجب انتشار این بیماری ها در منطقه شود.

آلودگی آب به لحاظ فلزات سنگین از جمله نیترات ها و آلودگی خاک سالاریان، آلودگی آب به لحاظ فلزات سنگین از جمله نیترات ها و آلودگی خاک به واسطه انتشار انواع باکتری ها و ویروس ها را بسیار نگران کننده در زندگی مردم دانست و افزود: بهترین روش جهت جلوگیری آلودگی ها، رعایت مسائل بهداشتی در محل تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله از سر و کول جنگل های شمال بالا می رود

زباله از سر و کول جنگل های شمال بالا می رود