مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 ساعت 08:202018-08-16بين الملل

اطلاعات بیشتر در مورد دریای خزر و قرارداد جدید


در هفته اخیر در ارتباط با تعیین بستر و زیر بستر دریای خزر در کنوانسیون جدید روایت ها و اختلاف نظرهای متفاوتی وجود داشت که پاسخ های آمده در اطلاعات این خبر این ابهامات تا حدود زیادی رفع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، البته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز چهارشنبه شب با حضور در شبکه دو سیما در گفت وگوی ویژه خبری به تشریح جزییات کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر و روند تصویب آن پرداخت و گفت: مذاکرات مربوط به این کنوانسیون در بهترین شرایط ایران زمانی که تحریم ها برداشته شده بود و وضعیت افکار عمومی نسبت به ایران خوب بود، صورت گرفت.

علاوه بر این منابع رسمی کشورمان در پاسخ به رایج ترین سوالات مطرح در افکار عمومی به نوعی ابهامات موجود را به شرح زیر برطرف کرده اند: روسای جمهور روسیه و ایران پس از امضای کنوانسیون جدید رژیم حقوقی دریای خزر با هم دیدار کردند.

همزمان با حضور حسن روحانی در اجلاس رهبران کشورهای ساحلی دریای خزر برای امضای این کنوانسیون، نگرانی های کم سابقه ای درباره احتمال پایمال شدن حقوق ایران و از دست رفتن سهم بیشتر از خزر مطرح شده است.

اما آیا در امضای این توافق حقوق ایران در خزر حفظ شده یا به آن خیانت شده است؟ *** سندی که حسن روحانی امضا کرده، چیست؟ نزدیک به سه دهه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پیدا شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعات بیشتر در مورد دریای خزر و قرارداد جدید

اطلاعات بیشتر در مورد دریای خزر و قرارداد جدید