مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 ساعت 15:252018-08-15سياسي

تاسف داود آزاد از رکود و پسرفت آواز ایرانی


برخی معتقدند آواز ایرانی در این سال ها با پیشرفت و موفقیت همراه بوده اما با کمال تأسف من باید به اطلاع برسانم که چنین نیست.

- داود آزاد گفت: برخی معتقدند آواز ایرانی در این سال ها با پیشرفت و موفقیت همراه بوده اما با کمال تأسف من باید به اطلاع برسانم که چنین نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این خواننده و نوازنده موسیقی ایرانی ادامه داد: برعکس، این هنر دچار رکود، پسرفت و ضعف های زیادی شده و اوضاع و احوال خوبی هم ندارد.

شاخصه آن هم این است که یک صدا و یک شیوه به عنوان استاندارد آواز معرفی شده و همه به بازخوانی و تقلید از همان یک شیوه و صدای غالب مشغولند.

او که درباره اوضاع امروز آواز ایرانی صحبت می کرد، ادامه داد: مشکل دیگر این است که مدرسان گرامی آواز به جای کشف قابلیت های صدای مخصوص هر هنرجو، به بازخوانی و بازتولید صدای خودشان توسط هنرجو رضایت می دهند و هنرجو پس از مدتی صدای خودش را به فراموشی می سپارد و تحت تأثیر تشویق و تأیید استادش به همان مسیر غلط ادامه می دهد؛ در حالی که هر کس صدا و اثر انگشت خودش را دارد و مدرسان باید در کشف، پرورش و بالندگی همین صدای اصیل و ناب در هنرجو اهتمام ورزند.

آزاد این سخنان را در بیست و چهارمین نشست آیین آواز هم زمان با جشن دوسالگیِ آغاز به کار این نشست تخصصی آموزشی، بیان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسف داود آزاد از رکود و پسرفت آواز ایرانی

تاسف داود آزاد از رکود و پسرفت آواز ایرانی