مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 ساعت 13:002018-08-15فرهنگي

«امپراطوری گل سرخ» قاجار به «گلستان» برگشت


آثار قاجاری به نمایش درآمده در لوور – لانس فرانسه از دو موزه ملی ایران و کاخ گلستان به مجموعه جهانی کاخ گلستان برگشت داده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسعود نصرتی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام کرد: 19 اثر از شاهکارهای هنری منحصر به فرد کاخ گلستان از نمایشگاه امپراطوری گل های سرخ موزه لوور فرانسه به مخازن کاخ بازگشت.

وی با بیان این که نمایشگاه هنر قاجار با عنوان امپراطوری گل های سرخ که فروردین امسال در موزه لوور-لانس فرانسه افتتاح شده بود، در مدت برپایی اش با استقبالِ زیادی روبرو شد، ادامه داد: بیش از 190 هزار نفر از شاهکارهای هنری کاخ گلستان بازدید کردند.

او افزود: مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان 19 اثر از شاهکارهای هنری دوره قاجار را که شامل هشت تابلو نقاش رنگ و روغن و آب و رنگ، یک آلبوم عکس که عکس های آن توسط ناصرالدین شاه گرفته شده است به همراه دوربین عکاسی، تاج مسی مربوط به آقا محمدخان، دو جلد قرآن نفیس خطی که یک جلد آن در دو برگ کتابت شده و 6 مرقع به خط های ناصرالدین شاه، میرزا بابا و محمد باقر، اسدالله شیرازی، اسماعیل جلایر و جعفر خان نوشته شده است برای نمایش در موزه لوور از گنجینه مخازن کاخ برای نمایش انتخاب کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«امپراطوری گل سرخ» قاجار به «گلستان» برگشت

«امپراطوری گل سرخ» قاجار به «گلستان» برگشت