مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 ساعت 12:412018-08-15اقتصادي

معاون رییس جمهور خبر داد: بررسی طرح شکایت علیه آمریکا بابت کودتای 28 مرداد


تاکنون دعوای رسمی درباره کودتای 28 مرداد طرح نشده است؛ برای طرح دعوای رسمی با این عنوان خواستم که مطالعه ای روی آن انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور در گفتگو با خبرآنلاین درباره میزان غرامت هایی که آمریکا باید به ایران بپردازد گفت: افراد و شرکت های بخش خصوصی که از اعمال و رفتارهای آمریکا طی چند دهه گذشته متضرر شدند یکسری دعاوی را در دادگاه های کشور مطرح کردند و آرایی هم به نفع این افراد حقیقی و حقوقی صادر شد که تا امروز حجم خسارت ها به بیش از 110 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: البته مقدار خسارات ناشی از اعمال آمریکا خیلی گسترده تر از 110 میلیاد دلار است چون مستندسازی و عدد و رقم درآوردن درباره این مسئله کار راحتی نیست.

یعنی واقعا شرکت ها و افراد شکایت کننده از آمریکا باید تیم های تخصصی حقوقی و اقتصادی، کارشناسان رسمی و خبرگانی در حوزه ارزیابی خسارات را به کار بگیرند تا آنها برای ارزیابی مالی دقیق تر میزان خسارات وارده کمک کنند.

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام موج جدیدی از خسارات به افراد حقیقی و حقوقی ایرانی مطرح خواهد شد که می تواند مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد، یادآور شد: همه 110 میلیارد دلار خسارت تعیین شده براساس احکام صادره، برای قبل از خروج آمری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون رییس جمهور خبر داد: بررسی طرح شکایت علیه آمریکا بابت کودتای 28 مرداد

معاون رییس جمهور خبر داد: بررسی طرح شکایت علیه آمریکا بابت کودتای 28 مرداد