مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 ساعت 10:412018-08-15پزشكي

نکاتی که در مورد بلوغ کودکان باید بدانیم


فوق تخصص غدد اطفال با اشاره به اینکه بلوغ نرمال را نباید به هیچ عنوان به تأخیر انداخت، گفت: برخی از بیماری ها همچون بزرگ بودن غدد فوق کلیه و وجود تومور ها می تواند در روند بلوغ تأثیرگذار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، علی ربانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با بلوغ کودکان و نوجوانان اظهار داشت: بیشترین مراجعه به متخصصین غدد اطفال مرتبط با اختلالات رشد و بلوغ است و امروزه خانواده ها نسبت به این مسئله نگرانی داشته و تلاش می کنند فرزندانشان وزن و قد ایده آل داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال های آخر بلوغ به تدریج رشد کودک متوقف می شود تأکید کرد:ب لوغ نرمال را به هیچ عنوان نباید به تأخیر انداخت چرا که این مسئله عوارض زیادی را می تواند به همراه داشته باشد.

فوق تخصص غدد اطفال ادامه داد: در دختران بعد از 8 سالگی و در پسران پس از 9 سالگی علائم بلوغ ظاهر می شود و در واقع بلوغ یک دوره چند ساله را طی می کند تا تکمیل شود.

ربانی با اشاره به اینکه پزشکان غدد اطفال با بررسی شرایط جسمانی کودک می توانند حدس بزنند که چقدر می تواند قد بکشد و ظرفیت رشد دارد و بر اساس ان شرایط رشد طبیعی کودکان را بررسی می کنند و در مواقعی که نیاز به تداخل دارویی باشد اقدام لازم را انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی که در مورد بلوغ کودکان باید بدانیم

نکاتی که در مورد بلوغ کودکان باید بدانیم