مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 ساعت 09:562018-08-15اقتصادي

قیمت دارو باید همگام با تورم اصلاح شود/ سرکوب قیمت دارو، راه کمک به بیماران نیست


وقتی می گویند قیمت دارو افزایش پیدا نمی کند، باید مشخص کنند هزینه های افزایش یافته نهاده های تولید را چه کسی قرار است جبران کند؟ -  پیمان ترحمی فعال حوزه داروسازی در نشست خبری با اشاره به استراتژیک بودن صنعت داروسازی اظهار داشت: متاسفانه مشکلاتی که در این چند وقت بر سر صنایع دارویی آوار شده، انقدر زیاد است که امکان برنامه ریزی برای خطوط تولید را مختل کرده است، به طوری که بسیاری از برنامه ریزی ها، روزانه شده و مدیران صنعت داروسازی دائما همچون آتش نشانان، به دنبال خاموش کردن بحران های روزانه و روزمره شده اند.

به گفته ترحمی، قیمت بسیاری از نهاده های تولید، به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده و هیچ مرجعی حاضر نیست راه جبران این هزینه ها را مشخص کند.

این موضوع در کنار عدم وجود نقدینگی و مشکلات خریدهای خارجی، بلای جان تولیدکنندگان دارو شده است.

این داروساز تصریح کرد: حدود 60 درصد هزینه تمام شده محصولات دارویی، مواد است و وقتی قیمت مواد اولیه، مواد موثره و مواد بسته بندی تغییر می کند، طبیعی است که هزینه تمام شده تولید دارو، به طور کلی افزایش پیدا می کند و رنج آور این است که افزایش قیمت داروها متناسب با آن نیست و مسئولان تصور می کنند که با سرکوب قیمت دارو، می توانند راه دسترسی بیماران به دارو را هموار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت دارو باید همگام با تورم اصلاح شود/ سرکوب قیمت دارو، راه کمک به بیماران نیست

قیمت دارو باید همگام با تورم اصلاح شود/ سرکوب قیمت دارو، راه کمک به بیماران نیست