مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 ساعت 07:552018-08-15اقتصادي

عقد 35 دختربچه زیر 13 سال در خنداب


کارشناس مسئول مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به ازدواج دختربچه ها در روستاهای استان گفت: شهرستان خنداب در این زمینه نسبت به سایر شهرستان های استان دارای شرایط ویژه است بطوریکه در این شهرستان 35 دختر زیر 10 الی 13 سال عقد شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکرم حمزه لوییان در کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده که با دستور کار تبیین و تشریح وضعیت زنان روستایی در جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت زنان روستایی 30 الی 50 سال را دختران مجرد تشکیل می دهند، گفت: علاوه بر کمیجان، شهرستان شازند بالاخص منطقه سربند بالغ بر هزار و 865 دختر مجرد بالای 30 سال دارد و سپس بر اساس اولویت شهرستان های اراک با هزار و 505 نفر، خنداب با هزار و 240 نفر بیشترین دختران مجرد را به خود اختصاص داده اند .

وی ادامه داد: از طرفی در روستاها خانواده از ترس اینکه دخترانشان تا آخر عمر مجرد بمانند، آنان را در زمان کودکی شوهر می دهند و در واقع ازدواج دختربچه ها در روستاهای استان یکی از تبعات تلخ افزایش آمار دختران مجرد 30 سال به بالا در این مناطق است .

مشاور امور بانوان مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: شهرستان خنداب در این زمینه نسبت به سایر شهرستان ها استان دارای شرایط ویژه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقد 35 دختربچه زیر 13 سال در خنداب

عقد 35 دختربچه زیر 13 سال در خنداب