مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1397 ساعت 08:012018-08-14اقتصادي

چرا تصمیم ارزی دولت اشتباه بود؟


یک کارشناس اقتصادی حامی دولت، با نکوهش بسته ارزی جدید و تبعات آن گفت: تثبیت ارز در 9 هزار تومان، تولید داخلی را تعطیل می کند، اما کسانی دنبال اجرای سیاست نئولیبرال بازار ثانویه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین راغفر که در انتخابات 96 از حامیان روحانی بود، اظهار داشت: کاهش قیمت های اخیر در بازار ربطی به انتظارات مردم ندارد، چون جریانات مشکوکی قیمت ارز را بدون اینکه بازاری وجود داشته باشد 12 هزار تومان کرده بودند، همان ها نیز این قیمت را کاهش داده اند تا نشان دهند که سیاست های جدید بانک مرکزی تأثیرات مثبتی داشته است.

راغفر در مورد ارز 9 هزار تومانی مورد اشاره گفت: این نرخ موجب تعطیلی کامل تولیدکنندگان داخلی خواهد شد، چون بسیاری از نهاده های بخش عمومی از طریق واردات تأمین می شود و با این قیمت ها نیاز های بخش تولید واقعی دیده نخواهد شد.

وی ادامه داد: البته این سعی وجود دارد تا گفته شود که سیاست های به اصطلاح بازار آزاد می تواند مشکلات کشور را بیشتر کند در حالی که نهاد های لازم مستقر نشده و محقق نشده است.

استاد دانشگاه الزهرا تهران در مورد آغاز تحریم های اقتصادی آمریکا گفت: اقتصاد ایران سال هاست که تحت تحریم است و تحریم های جدید نیز تفاوتی با گذشته نخواهد داشت مگر اینکه یک هم داستانی و هم راستایی بین کسانی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تصمیم ارزی دولت اشتباه بود؟

چرا تصمیم ارزی دولت اشتباه بود؟