مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مرداد 1397 ساعت 03:452018-08-14اقتصادي

گرانی ارز تولیدات داخلی را کاهش می دهد


یک استاد دانشگاه با اشاره به افزایش قیمت ارزهای خارجی گفت که این مساله می تواند موجب کاهش واردات برخی مواد اولیه و کالاهای واسطه ای و در نهایت کاهش حجم تولید شود.

- زهرا کریمی - عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران - با بیان این که آن چیزی که بازار کار را تهدید می کند در واقع افزایش ریسک در فضای کسب و کار ایران در اثر تحریم ها و تنش های داخلی است گفت: احتمال کاهش صادرات نفت در پی خروج امریکا از برجام و به تبع آن کاهش درآمدهای ارزی باعث می شود تا قیمت ارز افزایش پیدا کند و واردات برخی مواد اولیه و کالاهای واسطه ای به کشور کم شود که مجموع این عوامل باعث افزایش هزینه ها و کاهش حجم تولید می شود؛ همانند شرایطی که در سال 1391 حاکم بود و باعث شد تا عملا میزان تولید در کارخانجات خودروسازی و قطعه سازی کم شود و به تبع آن تعدیل هایی در نیروی کار اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: تشدید تحریم ها و تنش های بین المللی می تواند موجب کاهش ارزش پول ملی کشورها شده که این مساله هم به طور طبیعی افزایش حجم صادرات را به دنبال خواهد داشت.

او در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال به انتظارات صاحبان سرمایه بستگی دارد گفت که اکثر کارفرمایان نسبت به آینده نگران هستند و نمی دانند که وضعیت اقتصادی کشور پس از تشدید تحریم ها چگونه خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی ارز تولیدات داخلی را کاهش می دهد

گرانی ارز تولیدات داخلی را کاهش می دهد