مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مرداد 1397 ساعت 15:302018-08-13بين الملل

انگشت هایم را زیر دستگاه پرس جا گذاشتم


این نوشته، گزارشی است از روستاهای اطراف شهرری که نقص عضو کودکان مشغول به کار در کارگاه ها موضوعی رایج است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شهروند نوشت: در روستای عباس آباد بچه ها انگشت ندارند؛ نه همه شان، خیلی هایشان؛ در روستای عباس آباد، در جنوب شرقی ترین جای شهرری، آنجا که سال هاست تعداد مهاجران افغانستانی و پاکستانی اش از ایرانی ها بیشتر است و البته بچه های کارگرش هم، بچه ها در کارگاه ها کار می کنند، در کارگاه های چوب پرده سازی، هالوژن سازی، ابزار آلات و قابلمه درست کنی.

آنها از صبح می روند در این کارگاه ها دنبال یک لقمه نان می گردند و خیلی وقت ها از خستگی همانجا خوابشان می برد تا صبح فردا.

خیلی وقت ها از خستگی موقع کار خوابشان می برد و انگشت هایشان را و مچ دست هایشان را زیر دستگاه جا می گذارند و وقتی به خودشان می آیند که خون همه جا را برداشته و لخته ای از گوشت و استخوان های نیمه از دست هایشان آویزان است.

آنها این را نمی دانند که بر اساس ماده 66 قانون تامین اجتماعی، کارفرما و نمایندگان او موظفند تمامی تدابیر لازم را برای ایمنــی کارگاه به کار گیرند.

در صورتی که ثابت شود وقوع حادثه یا بروز بیماری مستقیما ناشی از رعایت نکردن مقررات حفاظت فنی و ناشی از رعایت نکردن مقررات بهداشــتی و احتیاط لازم از طرف کارفرما یا نمایندگان او بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگشت هایم را زیر دستگاه پرس جا گذاشتم

انگشت هایم را زیر دستگاه پرس جا گذاشتم