مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مرداد 1397 ساعت 14:052018-08-13اقتصادي

تبدیل گازهای گلخانه ای به منبع جدید سوخت توسط محققان کشور


محققان کشور با سنتز دی اکسید کربن در سیکلی بسته مونواکسید کربن تولید کردند با این اقدام نه تنها معضل آلاینده های هوا کاهش می یابد بلکه یک منبع جدید سوخت به جای منابع فسیلی است.

- با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی انجام شد؛ تبدیل گازهای گلخانه ای به منبع جدید سوخت توسط محققان کشور محققان کشور با سنتز دی اکسید کربن در سیکلی بسته مونواکسید کربن تولید کردند با این اقدام نه تنها معضل آلاینده های هوا کاهش می یابد بلکه یک منبع جدید سوخت به جای منابع فسیلی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انتشار گازهای گلخانه ای معضلی که نه تنها ایران بلکه تمامی کشورها با آن دست به گریبان اند و محققان به دنبال راه حل های فناورانه برای کاهش انتشار این گازها هستند.

افزایش تولید گازهای گلخانه ای کربن دی اکسید، زندگی انسان و محیط زیست را توسط گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی تحت تاثیر قرار داده است.

بنابراین برای کاهش غلظت کربن دی اکسید در اتمسفر، راهکارهای مختلفی مانند جداسازی، ذخیره سازی و استفاده از کربن دی اکسید به کار رفته است.

اما در این میان توسعه واکنش های الکتروکاتالیستی برای کاهش CO2 به CO ممکن است یک راه حل مفید برای کمبود سوخت های فسیلی و مشکل گرم شدن کره زمین ارائه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل گازهای گلخانه ای به منبع جدید سوخت توسط محققان کشور

تبدیل گازهای گلخانه ای به منبع جدید سوخت توسط محققان کشور