مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مرداد 1397 ساعت 13:052018-08-13بين الملل

داستان اسطوره سازمان اطلاعات عراق که به دل داعش نفوذ کرد


یک روزنامه آمریکایی نوشت، یک افسر اطلاعاتی عراق با نفوذ به دل گروه تروریستی داعش موفق به خنثی کردن 30 حمله برنامه ریزی شده و 13 عملیات انتحاری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به ذکر داستان افسر اطلاعاتی عراق که به دل داعش نفوذ کرده و بسیاری از حملات انتحاری آنها را خنثی کرد، پرداخته است.

ابوالعلی بصری، مدیرکل سازمان اطلاعات و مبارزه با مواد مخدر عراق به این روزنامه گفت: حارث السودانی، افسر اطلاعاتی 36 ساله عراق با نفوذ به دل داعش علاوه بر کشتن تعدادی از فرماندهان این گروه تروریستی در موصل 30 حمله برنامه ریزی شده و 13 حمله انتحاری را خنثی کرده است.

به گفته مسؤولان اطلاعاتی عراق، شاید سودانی بزرگترین افسر اطلاعاتی عراق و حتی جهان باشد که توانسته اند به قلب داعش نفوذ کنند.

بر اساس مصاحبه با رییس سازمان اطلاعات، اعضای واحد اطلاعاتی الصقور، دوستان و اعضای خانواده ی سودانی، وی از دانشگاه اخراج شد و پس از اخراج از دانشگاه پدرش دو گزینه را مقابلش قرار داد؛ یکی پیدا کردن یک هدف برای زندگی اش و دیگری ترک منزل.

پس از این اتفاقات حارث ازدواج کرد و درسش را دوباره با آموزش دو زبان انگلیسی و روسی از سر گرفت و کنترل سیستم های نظارتی زیرساخت های نفتی عراق را در دست گرفت، اما این کار باب دل حارث نبود و وی را راض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان اسطوره سازمان اطلاعات عراق که به دل داعش نفوذ کرد

داستان اسطوره سازمان اطلاعات عراق که به دل داعش نفوذ کرد