مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مرداد 1397 ساعت 10:302018-08-13اقتصادي

شرایط واردات طلا، ارز، شمش طلا و طلای ساخته شده


گمرک جمهوری اسلامی ایران ورود طلا، ارز و طلای خام به کشور را بدون محدودیت و منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و تشریفات گمرکی مجاز اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس بخشنامه گمرک ایران، در این بخشنامه ترخیص کالاهای وارداتی با رویه بانکی به جز کالاهای موضوع بند یک مصوبه مربوطه بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت منوط به تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر اخذ مابه التفاوت نرخ ارز زمان پرداخت و نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص است.

بر اساس این بخشنامه، ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده، بنابراین درخصوص انجام تشریفات گمرکی رعایت بخش نامه های مربوطه الزامی است.

واردات طلا (ساخته شده) بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت انجام تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است.

واردات طلای خام (شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف شده است.

بر اساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیات وزیران رسیده و از 16 مرداد ماه اجرایی شده است، واردات اسکناس ارز و طلای خام به کشور توسط صرافی ها و اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط واردات طلا، ارز، شمش طلا و طلای ساخته شده

شرایط واردات طلا، ارز، شمش طلا و طلای ساخته شده