مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1397 ساعت 13:512018-08-12سياسي

راه جلوگیری از اختلاف کشورها بهره برداری مشترک از منابع دریای خزر است


جمهوری اسلامی ایران با داشتن دسترسی دریایی در شمال و جنوب، آمادگی دارد تا نسبت به ایفای نقش راهبردی و منطقه ای خود برای توسعه تجارت و حمل و نقل اقدام نماید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی رییس جمهور روز یکشنبه در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در قزاقستان با بیان اینکه امروز دریای خزر، به عنوان منطقه ای بسیار مهم و راهبردی، کانون دوستی، همکاری و همگرایی بین دولت ها و ملت های آن است، گفت: اکنون این منطقه به الگویی موفق برای تضمین صلح، ثبات، دوستی، حسن همجواری و پیشرفت تبدیل شده است و این اجلاس یک قدم دیگر در جهت همگرایی بیشتر در منطقه است که باید با برداشتن قدم های دیگر تقویت شود.

متن کامل سخنرانی رییس جمهور در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر به سرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای نورسلطان نظربایف، جناب آقای الهام علی یف، جناب آقای ولادیمیر پوتین، جناب آقای قربانقلی بردی محمدوف، خانم ها و آقایان، خوشحالم که در روز بین المللی دریای خزر و در بندر زیبای آکتائو، شاهد برگزاری پنجمین اجلاس سران خزر هستیم.

همچنین لازم می دانم از میزبانی گرم و صمیمانه دوست و برادر عزیزم جناب آقای نورسلطان نظربایف رییس جمهور محترم قزاقستان سپاسگزاری نمایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه جلوگیری از اختلاف کشورها بهره برداری مشترک از منابع دریای خزر است

راه جلوگیری از اختلاف کشورها بهره برداری مشترک از منابع دریای خزر است