مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مرداد 1397 ساعت 13:452018-08-12اقتصادي

سال اول اجرای طرح تنفس جنگل ها نتایج فراوانی داشت


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اجرای طرح تنفس جنگل ها اشاره کرد و گفت: در اولین سال اجرای این طرح، نتایج فراوانی نصیب جنگل های ایران شد و امیدواری ها به احیای عرصه های نابود شده را افزایش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، خلیل آقایی در دیدار با استاندار گلستان افزود: برخی ها گمان می کنند با اجرای این قانون، تامین چوب کشور دچار مشکل می شود اما تعرفه صفر درصدی واردات چوب و گسترش عرصه های زراعت چوب صنعتی، این مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر واردات و صادرات چوب بدون هیچ محدودیت و پرداخت تعرفه گمرکی انجام می شود تا کمبود احتمالی بازار در نتیجه ممنوعیت قطع درختان جنگلی احساس نشود علاوه بر آن، توسعه زراعت چوب صنعتی در زمین های شخصی و عرصه های منابع طبیعی یکی از اولویت های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است.

آقایی افزود: در حال حاضر 30 درصد چوب های مورد نیاز داخل از درختان جنگلی تامین می شود که توسعه زراعت درختان صنعتی و واردات چوب، نیاز به بهره برداری از جنگل های داخلی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: زراعت چوب با صرفه و بسیار آسان تر از زراعت پرهزینه ای مانند برنج است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال اول اجرای طرح تنفس جنگل ها نتایج فراوانی داشت

سال اول اجرای طرح تنفس جنگل ها نتایج فراوانی داشت