مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مرداد 1397 ساعت 12:272018-08-11بين الملل

در نیوزیلند رخ می دهد؛ 100 هزار دلار جریمه برای استفاده از یک کیسه پلاستیکی


دولت نیوزیلند به تمام فروشگاه های این کشور تنها شش ماه فرصت داده یا به استفاده از کیسه های پلاستیکی پایان دهند یا 100 هزار دلار نیوزیلند را به عنوان جریمه استفاده از هر یک پلاستیک بپردازند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شینهوا گزارش کرده است، دولت نیوزیلند به تمام فروشگاه های این کشور تنها شش ماه فرصت داده یا به استفاده از کیسه های پلاستیکی پایان دهند یا 100 هزار دلار نیوزیلند را به عنوان جریمه استفاده از هر یک پلاستیک بپردازند.

فرصت شش ماهه دولت به فروشنده های نیوزیلندی از روز 14 سپتامبر آغاز می شود؛ 100 هزار دلار نیوزیلند برابر با 66 هزار دلار آمریکا و 51 هزار پوند انگلیس است.

جیلدنتون، نخست وزیر نیوزلند، روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد:  هدف از جمع آوری کیسه های پلاستیکی یکبارمصرف محافظت بهتر از محیط زیست است.

رسانه ها نیز گزارش کرده اند، نیوزیلند در تلاش است تا عنوان سرزمین پاک و سبز را برای خود حفظ کند.

  براساس اخباری که توسط رسانه های محلی نیز منتشر شده است، 65 هزار از شهروندان نیوزیلندی با امضای یک درخواست خواستار پایان دادن به استفاده از کیسه های پلاستیکی شده بودند و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت برای رسیدگی به درخواست آنها اقدام عملی انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در نیوزیلند رخ می دهد؛ 100 هزار دلار جریمه برای استفاده از یک کیسه پلاستیکی

در نیوزیلند رخ می دهد؛ 100 هزار دلار جریمه برای استفاده از یک کیسه پلاستیکی