مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مرداد 1397 ساعت 14:402018-08-08اقتصادي

ساخت سیستم کنترل کوره ذوب القایی تحت خلأ در همکاری صنعت و دانشگاه


مدیرعامل یک شرکت ایرانی از تولید سیستم کنترل کوره ذوب القایی تحت خلأ توسط این شرکت و با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) خبر داد.

- عکس تزیینی است مدیرعامل یک شرکت ایرانی از تولید سیستم کنترل کوره ذوب القایی تحت خلأ توسط این شرکت و با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این پروژه کوره ای با یک سیستم کنترل مناسب که بتوان در آن مواد مختلف را در یک زمان مشخص، تحت میدان مغناطیسی در خلأ ذوب کرد، تولید شده است.

وقتی ماده ای تحت خلأ ذوب می شود، حاصل کار یک مذاب بسیار پاک و تمیز خواهد بود و این امر در مهندسی مواد و به خصوص در ساخت قطعات نظامی خاص و قالب گیری و ساخت مواد دارای حساسیت بالا در پزشکی، اهمیت ویژه ای دارد.

دکتر محسن نظری، دانشیار دانشگاه صنعتی شاهرود و مدیرعامل این شرکت گفت: با توجه به این که محیط کوره وکیوم بوده، سیستم کنترلی نیز برای محیط وکیوم و خلأ طراحی شده و هر دوی این موارد جزء نوآوری های پروژه است.

دکتر نظری ویژگی مهم دیگر این محصول را انجام ریخته گیری تحت خلأ عنوان کرد و گفت: در یک حالت ممکن است ماده ای را تحت خلأ ذوب کرده و سپس آن را درون قالب بریزیم، اما حالت دیگر این است که نه تنها ذوب تحت خلأ صورت گیرد بلکه قالب گیری و ریختن مذاب در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سیستم کنترل کوره ذوب القایی تحت خلأ در همکاری صنعت و دانشگاه

ساخت سیستم کنترل کوره ذوب القایی تحت خلأ در همکاری صنعت و دانشگاه