مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مرداد 1397 ساعت 12:152018-08-08سياسي

شناسایی 73 محوطه باستانی در همدان


«نخستین فصل بازنگری بررسی در محدوده دهستان شوردشت (شراء) به شناسایی 73 محوطه و هشت بنای تاریخی شامل مسجد، قلعه و حمام منجر شد.

» - نخستین فصل بازنگری بررسی در محدوده دهستان شوردشت (شراء) به شناسایی 73 محوطه و هشت بنای تاریخی شامل مسجد، قلعه و حمام منجر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زینب قاسمی سرپرست هیأت باستان شناسی با اعلام این خبر گفت: در نخستین فصل بررسی های باستان شناختی دشت شراء ، شهرستان قهاوند همدان، بررسی باستان شناسی با هدف بازنگری بررسی های باستان شناختی پیشین، تحلیل الگوهای استقراری، بررسی نقش عوامل زیست محیطی بر شکل گیری استقرارها در دوران مختلف و ثبت آثار حائز اهمیت، در فهرست آثار ملی انجام شد.

این باستان شناس وجود رودخانه قره چای و زمین های حاصل خیز در این دشت را بستری مناسب برای شکل گیری استقرارها در دوره های مختلف دانست و گفت: نخستین فصل بازنگری بررسی در محدوده دهستان شوردشت (شراء) به صورت پیمایشی انجام و منجر به شناسایی 73 محوطه و هشت بنای تاریخی شامل مسجد، قلعه و حمام شد.

به گفته وی، در این میان 19 محوطه پیش از این ثبت آثار ملی شده و در حاضر پرونده ثبتی 62 محوطه در حال آماده سازی برای ارائه به اداره کل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 73 محوطه باستانی در همدان

شناسایی 73 محوطه باستانی در همدان